Організація виховуючого та оздоровчого середовища


Організація літнього табору – це самостійна педагогічна діяльність, з повною відповідальністю за життя, фізичне, психологічне та моральне здоров’я дітей і підлітків, їх повноцінний відпочинок і розвиток. Специфічними є час і місце роботи. Час – канікули, коли діти по-іншому сприймають довкілля і все, що їх оточує, що з ними відбувається. Місце – пришкільний табір.
Дитячі оздоровчі заклади з денним перебуванням виконують важливу місію оздоровлення та виховання. Табори сприяють формуванню у дітей колективізму, комунікативних навичок, розвитку творчих здібностей, збагаченню духовного світу та інтелекту дитини. Це цілісна соціальна система, яка підпорядкована цілям гуманістичного розвитку особистості і має особливий стиль творчих взаємовідносин, поведінки, способу життя, діяльності і спілкування.
Для багатьох батьків із різних причин такий спосіб оздоровлення дитини є єдино можливим. Далеко не кожна сім'я може відправити свою дитину на море або в дитячий санаторій. Навіть путівка в заміський табір вимагає значних матеріальних витрат. Оздоровлення ж у пришкільному таборі, особливо завдяки підтримці міської влади, стає доступним кожній сім'ї, а для малозабезпечених і багатодітних сімей, дітей-сиріт - узагалі безкоштовним.
Як зробити час перебування в таборі цікавою, корисною та яскравою частиною літніх канікул, якщо табір не на березі річки й не в лісовому гаю, а на шкільному подвір'ї?
Дитина - це перш за все творча особистість, яка потребує постійної реалізації своїх задумів і планів. Тільки правильно спланована, з урахуванням потреб дітей у самореалізації робота пришкільного оздоровчого табору може дати можливість цікаво, весело та з користю для здоров'я провести час, позбавити вихованців нудьги та відкрити в собі нові таланти.
Щорічно на базі Марганецької загальноосвітньої школи № 2 з поглибленим вивченням англійської мови з 1 класу Марганецької міської ради Дніпропетровської області гостинно відчиняє двері казкова табірна країна  «ВЕСЕЛКА».
У таборі сім загонів. Кожний загін розміщується в окремому класному приміщенні. Затишок і комфорт у цих приміщеннях - це окрема гордість вихованців, бо створюється безпосередньо за їх участю. Діти з великим бажанням працюють над іміджем свого загону. Ця робота сприяє мобілізації та згуртуванню, усвідомленню, що ти - член однієї команди.
На чолі кожного загону працюють два педагоги-вихователі, які забезпечують виконання дітьми розпорядку дня, організовують їх побут і спільно з вожатими готують та проводять оздоровчі та виховні заходи згідно з режимом дня та планом виховної роботи табору. У кожному загоні разом із вихователями працюють по два вожатих (учні 8 кл.).Це дозволяє реалізувати всі заплановані виховні заходи.
Виховна робота у пришкільному оздоровчому таборі «Веселка» базується на розвитку дитячої ініціативи, самодіяльності, колективної творчої справи й полягає у проведенні кожного дня змістовної, цікавої, активної справи. Звичайно, що реалізація завдань змісту роботи залежить від педагогічного колективу, його виховного потенціалу та майстерності.
Чітка та злагоджена робота адміністрації, учителів, вожатих, працівників шкільної їдальні, технічних працівників дозволила зробити незабутнім і корисним відпочинок для 180 учнів.
Контингент дітей
Всього дітей – 180
Сироти – 7
Діти з обмеженими функціональними можливостями  (діти-інваліди) – 2
Діти з багатодітних сімей – 12
Діти, які перебувають на диспансерному обліку – 26
Талановиті та обдаровані – 17
Діти інших категорій – 123



Немає коментарів:

Дописати коментар